Rotterdam

Salutare,

La inceput de iunie am facut o excursie de câteva zile în Rotterdam. Am profitat și am dat o fuga și în Haga, Delft și Kinderdijk (am făcut un post separat aici), dar sa o luam cronologic.

Am zburat până în Amsterdam și din aeroportul Schipol am luat un tren până în stația Rotterdam Centraal (35 minute).  A fost foarte ușor sa luăm bilete online - pentru tren am folosit aplicația NS Rotterdam iar pentru metrou/tramvai/autobuz am folosit RET Barcode, ambele disponibile în Play Store. Există și un card prin care poti obține reduceri la punctele de atracție și o zi/mai multe zile cu RETul - https://en.rotterdam.info/visitors-info/rotterdam-welcome-card/ - însă nu l-am folosit.

În majoritatea timpului am luat orașul la pas. Am admirat podul Erasmus, podul De Hef, portul vechi, Markthal (piață interioară cu o zonă rezidențială și de birouri), Stadhuis (primăria) și multele străduțe pietonale precum și parcuri.

















În apropierea pieței centrale (Markthal) se află și renumitele case cub (una din ele se poate vizita - Kijk-Kubus). Construite cu aproape 40 ani în urmă după planurile arhitectului Piet Blom, care mai experimentase cu acest tip de case și în orasul Helmond, cele 39 de case sunt cuburi inclinate la 45° și așezate pe câte un stâlp de beton, astfel încât să semene cu copacii dintr-o pădure. Ceea ce mi s-a părut fascinant este faptul că sunt încă locuite, iar suprafața fiecăreia este de aproximativ 100m2 (mai mare decât apartamentul nostru).





În fiecare miercuri (la ora 14:00) și sâmbătă (la orele 12:00 și 13:30) din martie până în octombrie, se desfășoară un tur al turnului din Biserica St. Laurenskerk (cunoscută și ca Grote Kerk). Noi l-am prins pe cel de miercuri, unde din păcate explicațiile au fost în daneză, însă ghidul a fost foarte drăguț și ne-a povestit și nouă în engleză separat, iar panorma din vârful turnului este de neratat. Trebuie să menționez că în această excursie am urcat cele mai multe trepte pe scări în spirală. 






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Haga, Delft și morile din Kinderdijk

Madeira - turul insulei - partea estică

Carari de munte